Vi bygger ett schysst hantverksbolag!
På Clas Fixare vill vi bygga ett schysst hantverksbolag som är med och driver förändringar i branschen till det bättre. Tillsammans med intiativ som Sila Snacket vill vi skapa en inkluderande arbetsplats med en schysstare jargong som som får alla att trivas, må bra och känna sig välkomna.
Är du intresserad av människor och gillar att hitta lösningar åt andra? Vi vill att våra kunder ska känna sig trygga och omhändertagna genom hela kundresan och en förstklassig kundupplevelse är vår högsta prioritet. Våra fixare och hantverkare är kompetenta och serviceinriktade och vi har därmed några av branschens nöjdaste kunder med höga omdömen på omdömesportalen Trustpilot.
VÅRA FIXARE BERÄTTAR
”Jag trivs väldigt bra med min roll som Clas Fixare då den är varierande och jag tycker om om de små utmaningarna jag stöter på varje dag. I slutet av dagen får jag oftast en tillfredsställande känsla att jag kunnat hjälpa till och ser att jag kunnat lösa problem både i butik och i de hem jag besöker”

Våra fixare berättar
Att jobba på Clas Fixare innebär spännande fartfyllda dagar och trevlig kontakt med såväl kunder, hantverkare och kollegor. Jag känner att jag lär mig nya saker varje dag även om jag varit med sedan starten.
I min roll på kundtjänst får vi också vara med i utvecklingen av Clas Fixares tjänsteutbud och system. När bolaget nu växer är det härligt att se vilken öppen och välkomnande inställning alla har gentemot nya medarbetare. De mottas med glädje och hjälpsamhet.

Vilka är Clas Fixare?
Clas Ohlson startade sin cykelverkstad i Insjön i Dalarna år 1918. Alltsedan dess har Clas Ohlson-andan levt kvar i oss. Den som alltid får oss att se lösningar, ta hand om det vi har och ge våra kunder service i världsklass. Precis som Clas. Och det tänker vi fortsätta göra i hundra år till.
Därför är det egentligen ganska självklart att Clas Fixare föddes – för att vi ska kunna förenkla vardagen för våra kunder, på riktigt. Men hantverksbranschen är inte som andra branscher. Det är en bransch som allt för ofta lämnar kunden med en känsla av att det inte riktigt blev som det var tänkt, varken med tiden det tog, kostnaden det landade på eller hur slutresultatet blev. De spelreglerna ställer vi inte upp på. Istället skapar vi en ny och schysstare standard i branschen, för både kunder och medarbetare. Oss ska man kunna lita på, från första offert till sista skruv.
Vi är Clas Fixare – ett schysst hantverksbolag.
Vad står vi för
Vanliga frågor
- Våra anställda fixare är kollektivavtalsanslutna (vilket avtal respektive fixare följer beror på kompetens/roll)
- Ja alla fast anställda hantverkare på Clas Fixare har de behörigheter som krävs. För elektriker och VVS kan kan behörigheter kontrolleras på Elsäkerhetsverket eller Säker Vatten.
- Ja, vi har en heltäckande försäkring genom IF. Den gäller både under arbetet och under resa till och från uppdraget
- Ja, det beror på vad det är för produkt men oftast går det bra
- Ja, alla – både privatpersoner och företag kan anlita Clas Fixare.
- Clas Fixare kan hjälpa till med det mesta i hemmet – allt ifrån att sätta upp en hylla på väggen till att bygga altaner och renovera lägenheter
- Vi tillämpar fakturabetalning och betaltiden är 20 dagar
- Man kan skapa en bokningsförfrågan antingen i en Clas Ohlson-butik eller via hemsidan clasfixare.se
- Vi kan hjälpa till i hela Stockholm, dvs från Upplands Väsby och Vallentuna i norr, Värmdö i öster, Haninge i söder och Ekerö i väst samt Uppsala. För småfix och monteringstjänster kan vi även hjälpa till i Göteborg och Malmö.
- Mot en tilläggsavgift kan vi även ta vissa uppdrag utanför upptagningsområdet.