Clas Fixare är ett Clas Ohlson-ägt hantverksbolag
Vi tar helhetsansvar för våra kunder, alla yrkesgrupper finns under samma tak och vi har gemensamma processer och inga mellanhänder.
Vi tar också helhetsansvar för våra medarbetare, förutom kollektivavtal erbjuder vi förmåner, möjligheter att utvecklas, en schysst arbetskultur och en inkluderande arbetsmiljö.

Vår ambition
Clas Fixare har ambitionen att skapa en förändring inom branschen och bygga upp en relation till kunden både när det gäller större och mindre uppdrag. Clas Ohlson har funnits i drygt 100 år, vi planerar att finnas i 100 år till.
Våra garantier
Clas Fixare har alla de garantier som krävs för att du som kund ska känna dig helt trygg med att anlita oss.
Clas Fixare AB (559156-4843) är ett helägt dotterbolag till Clas Ohlson AB. Vi följer konsumenttjänstlagen, vilket innebär att du som kund hör av dig utan dröjsmål om du upptäcker eventuella fel. Beroende på vad man inte är nöjd med så har man som kund ibland upp till 3 år på sig att reklamera. Självklart försöker vi hjälpa alla kunder på bästa sätt!
Läs mer om konsumenttjänstlagen här.
Vi följer också konsumentköplagen. Den gäller om du som kund köper produkter eller material från oss. Läs mer om konsumentköplagen här.
Vi använder oss alltid av kompetent och, i de fall där det är relevant, auktoriserad personal. Vi ansvarar för att utförandet av tjänsten sker på ett fackmannamässigt sätt. Clas Ohlson och dess underleverantör är ansvarsförsäkrade.
Du är alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst om du har frågor gällande garantier eller ring oss direkt på +46 (0)10-410 69 00 .
Läs mer under våra allmänna villkor.
Våra certifieringar
Med Clas Fixare kan du vara säker på att jobbet görs fackmannamässigt och enligt branschstandard.
Känn dig trygg med Clas Fixare. Vi har:
- Giltig ansvarsförsäkring
- Behörighet och certifikat inom alla våra områden.
Som kund kan man kolla upp vår elauktorisation på elsäkerhetsverket.se
https://e-tjanster.elsakerhetsverket.se/foretag/kolla-elforetaget
Man kan kolla upp vår VVS-auktorisation på säkervatten.se
Självklart har även våra partners de certifieringar som krävs.
Frågor & svar
Här har vi samlat några av de vanligaste frågorna.
- Våra anställda fixare är kollektivavtalsanslutna (vilket avtal respektive fixare följer beror på kompetens/roll)
- Ja alla fast anställda hantverkare på Clas Fixare har de behörigheter som krävs. För elektriker och VVS kan kan behörigheter kontrolleras på Elsäkerhetsverket eller Säker Vatten.
- Ja, vi har en heltäckande försäkring genom IF. Den gäller både under arbetet och under resa till och från uppdraget
- Ja, det beror på vad det är för produkt men oftast går det bra
- Ja, alla – både privatpersoner och företag kan anlita Clas Fixare.
- Clas Fixare kan hjälpa till med det mesta i hemmet – allt ifrån att sätta upp en hylla på väggen till att bygga altaner och renovera lägenheter
- Vi tillämpar fakturabetalning och betaltiden är 30 dagar
- Man kan skapa en bokningsförfrågan antingen i en Clas Ohlson-butik eller via hemsidan clasfixare.se
- Vi kan hjälpa till i hela Stockholm, dvs från Upplands Väsby och Vallentuna i norr, Värmdö i öster, Haninge i söder och Ekerö i väst samt Uppsala. För småfix och monteringstjänster kan vi även hjälpa till i Göteborg och Malmö.
- Mot en tilläggsavgift kan vi även ta vissa uppdrag utanför upptagningsområdet.